Studierea pieței și sondaje

Cercetări de piaţă şi sondaje de opinie:

Call Center-ul poate realiza campanii de interviuri telefonice pentru diverse studii de piaţă sau sondaje de opinie, completând imediat într-un formular on-line răspunsurile subiecţilor. Avantajele utilizării unui call center pentru astfel de activităţi sunt evidente: completarea chestionarelor în timpi reduşi, statistici disponibile în timp real, accesul rapid la informaţii precise etc.

De ce este nevoie de un sondaj de piata?

Sondajele sunt un instrument prin care se cer opiniile membrilor unei comunitati cu privire la produse, campanii, politici, articole sau a oricarei activitati desfasurate. Sondajele de piata au menirea de a verifica daca un produs, serviciu sau orice alta activitate a avut succes, ce mai trebuie imbunatatit precum si date privind consumatorul.

Pot fi: sondaje de opinie, sondaje SWOT, sondaje privind calitatea produselor si serviciilor, sondaje de informare si desfacere a produselor:

  • sondaje cu privire la piata de mass-media (posturi radio, posturi tv, ziare si reviste, sondaje web);
  • sondaje privind consumatorii de produse: bauturi, produse alimentare, dulciuri etc;
  • sondaje privind preferintele politice (partide, persoane politice, grupuri de indivizi);
  • sondaje de turism – se cerceteaza zonele preferate de populatie in functie de anumite criterii (varsta, sex, castiguri etc), sumele alocate pentru petrecerea vacantelor, beneficii dorite etc.

Calitatea unui sondaj de opinie depinde de modul in care acesta este realizat: de personal (calitate, limbaj, aspect fizic), de locatie, de informatiile furnizate persoanei intervievate, de timpul necesar parcurgerii intrebarilor precum si de alte caracteristici.

Culegerea informatiilor are la baza utilizarea chestionarelor furnizate de compania beneficiara a sondajului de opinie. Persoanele incluse in sondaj sunt selectate pe baza unor criterii astfel incat sa se acopere o varietate maxima de indivizi. Se pot realiza atat sondaje unice cat si sondaje periodice urmarind evolutia procesului in timp. Va sunt oferite atat informatii periodice (pe parcursul desfasurarii sondajului) cat si informatiile finale centralizate precum si concluziile aferente.